Something behind things 1
The works are the outcome of continued handling.
Through a repeated overlap and removals (scritching) of the color; 
both when it was just placed and when the application of the color goes back to a month, 
four or twenty years ago, the original footprints are discovered or covered 
and new components get embedded. 
To this, merge the solid/transparent dialectic (as in music), in which the solid is used 
to identify the set and the transparency helps identify and highlight the different parts.

Qualcosa che esta dietro le cose 1
I lavori sono frutto di una manipolazione continua. 
Attraverso una reiterata sovrapposizione ed eliminazione (grattando) del colore, 
sia quando è stato appena applicato, sia quando la stesura del colore risale a un mese, 
quattro o venti anni fa, le impronte originali si scoprono o si coprono e nuovi elementi si incorporano. 
A tutto ciò si unisce la dialettica solido/trasparente (come nella musica): 
il solido permette di identificare l’insieme, la trasparenza consente di identificare e risaltare le parti.
Qualcosa che sta dietro le cose, 2006-2007
Oil pastel on paper, 70 x 100 cm
Capovolta, 1988-2011
Oil pastel, crayon and collage on paper, 70 x 100 cm
My foolish heart, Bill Evans Trio, 2006-2011
Oil pastel on paper, 70 x 100 cm
Filla de la mar, 2006-2007
Oil pastel on paper, 70 x 100 cm
Mar en la tierra, 2006-2007
Oil pastel on paper, 70 x 100 cm
 
Exhibition Studio Luca G. Righini, April 2013 Milano
Exhibition Design Group Italia, December 2012 Milano
Exhibition Design Group Italia, December 2012 Milano
Exhibition Design Group Italia, December 2012 Milano
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